Известие

Collapse
No announcement yet.

Автоматичен климатик ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Незнам баце За това съм пуснал темата
    145 1.6 ТС '97 ех.
    145 1.9 JTD '00
    307 CC 2.0 '04

    Comment


    • #32
      Пич в заблуда си нещо климатика на колата ти (климатроник или както искаш) няма как да те стопли
      146 Turbo

      Comment


      • #33
        Може и да си прав Мерси на всички за отговорите
        145 1.6 ТС '97 ех.
        145 1.9 JTD '00
        307 CC 2.0 '04

        Comment


        • #34
          В действителност обикновен климатик (не инверторен ) дава максималните си отоплителни параметри на около +5 градуса, като режима се нарича "термопомпа" (при термопомпата отоплителната мощност винаги е по-голяма от охладителната, но това е при положителни температури). С падането на температурите КПД-то му драстично намалява и в един момент е необходимо размразяване. Гореописаният климатик може да отоплява приблизително до към -10 градуса, стига да не е ограничен електронно и да отдава топлина колкото може. Та, конвенционален климатик може да отоплява, просто има по-големи физически ограничения от инверторните. В колите ни с "климатик" и "климатроник" имаме обикновен ! В тези с "климатроник" са пуснали възможност за режим на отопление. При "климатика" регулираме само с въздух, т.е. степени на вентилатора.
          Arena Coast Customs

          Comment


          • #35
            гледам и не вярвам на ушите си
            както вече много хора казаха, климатика/климатроника не топли, той само охлажда, останалото си го прави парното на колата. Щом ти работи термостата, значи успява да стопли охл. течност, която е само в главата и блока и радиаторчето на парното и бързо усещаш да ти духа топло вътре. Това е. Климатроника, само поддържа зададената температура на охлаждане. За това има режим ауто и за това му викаме климатроник... уж нещо по-спешъл. А другите коли нямат Ауто и там е само ОН/ОФ и им викаме коли с климатик. НО идеята е единствено че охлажда, има си защита, която не разрешава на компресора да се включи при ниски външни температури.
            Край на спора и чуденето.
            СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
            сегашната: Алфа Ромео 1.9 JTDm 150 кончета под капака

            Comment


            • #36
              Приложено в колите ни предполагам е ограничена функцията и имаме само студено , но реално всеки един климатик си работи и отдава топло, независимо какъв е - просто има разлика до какви температури работи и колко е ефективен.
              Arena Coast Customs

              Comment


              • #37
                Ей , да не си помислите , че съм решил да споря и да се караме Питам , защото не разбирам . Благодаря на всички за отговорите .
                145 1.6 ТС '97 ех.
                145 1.9 JTD '00
                307 CC 2.0 '04

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от phoenix Покажи съобщение
                  гледам и не вярвам на ушите си
                  както вече много хора казаха, климатика/климатроника не топли, той само охлажда, останалото си го прави парното на колата. Щом ти работи термостата, значи успява да стопли охл. течност, която е само в главата и блока и радиаторчето на парното и бързо усещаш да ти духа топло вътре. Това е. Климатроника, само поддържа зададената температура на охлаждане. За това има режим ауто и за това му викаме климатроник... уж нещо по-спешъл. А другите коли нямат Ауто и там е само ОН/ОФ и им викаме коли с климатик. НО идеята е единствено че охлажда, има си защита, която не разрешава на компресора да се включи при ниски външни температури.
                  Край на спора и чуденето.
                  Автоматичният климатик (климатроник както му викате), има фунция да поддържа и температура на затопляне. Но това става с контролиране на парното...

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от phoenix Покажи съобщение
                    гледам и не вярвам на ушите си
                    както вече много хора казаха, климатика/климатроника не топли, той само охлажда, останалото си го прави парното на колата. Щом ти работи термостата, значи успява да стопли охл. течност, която е само в главата и блока и радиаторчето на парното и бързо усещаш да ти духа топло вътре. Това е. Климатроника, само поддържа зададената температура на охлаждане. За това има режим ауто и за това му викаме климатроник... уж нещо по-спешъл. А другите коли нямат Ауто и там е само ОН/ОФ и им викаме коли с климатик. НО идеята е единствено че охлажда, има си защита, която не разрешава на компресора да се включи при ниски външни температури.
                    Край на спора и чуденето.
                    Вярно!

                    Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
                    Автоматичният климатик (климатроник както му викате), има фунция да поддържа и температура на затопляне. Но това става с контролиране на парното...
                    Вярно допълнение!

                    Първоначално публикувано от Pastora Покажи съобщение
                    Приложено в колите ни предполагам е ограничена функцията и имаме само студено , но реално всеки един климатик си работи и отдава топло, независимо какъв е - просто има разлика до какви температури работи и колко е ефективен.
                    Ограничена е до толкова до колкото ти сам каза по-рано, че това не е инверторен климатик. Просто не е предвиден и за това, а в поседствие са решили, че електронната част от инсталацията може да управлява и парното и понеже трябвало да го нарекат някак от климатик станало на климатроник. Иначе топлина няма начин да не отделя. Всяко тяло отделя топлина още повече когато извършва работа - било тя механична или електронна. Само някои химични елементи и съединения не отделят топлина.
                    The greatest of all scientific hobbies!

                    Comment


                    • #40
                      В действителност се оказа, че в автомобилите ни е технологично решено да не може да обръща циклите, както при нормалните климатици, тоест теоретично ние имаме хладилник. Просто са фиксирани изпарител и кондензатор

                      Ето и схема: http://free.hit.bg/kasparov/Avtoclima.jpg
                      Arena Coast Customs

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от Pastora Покажи съобщение
                        В действителност се оказа, че в автомобилите ни е технологично решено да не може да обръща циклите, както при нормалните климатици, тоест теоретично ние имаме хладилник. Просто са фиксирани изпарител и кондензатор

                        Ето и схема: http://free.hit.bg/kasparov/Avtoclima.jpg
                        Не може да обръща, защото:

                        1. няма смисъл, след като има далеч по-евтин (направо безплатен) вариант за отполение от охлаждащата на двгателя
                        2. липсва четирипътен клапан и електроника, която да командва обръщането на циклите

                        Хладилник имаме НА ПРАКТИКА. Теоретично има почти всички предпоставки да може да се обръщат циклите, но е просто безпредметно
                        _______
                        146 JTD - ex
                        Renault Megane II 1.5 dci - ex

                        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                        Comment

                        Working...
                        X